Subscriber content

Turner et ses peintres, une exposition exemplaire

Joseph Mallord William Turner (1775-1851)
Clair de lune, étude à Millbank
Huile sur panneau - 31,5 x 40,5 cm
Londres, Tate Britain
PHoto : Tate Photography
See the image in its page

C’est l’anti-Picasso et les maîtres (voir l’article). Et pourtant, l’exposition qui ouvre au Grand Palais sous le titre Turner et ses peintres, est comparable par son propos, puisqu’il s’agit de montrer comment Turner s’est inspiré à la fois des maîtres anciens, au premier rang desquels figure Claude Lorrain, mais aussi de ses contemporains. Nous ne parlerons pas du fonds que Stéphane Guégan avait déjà traité dans la version londonienne [1] (voir l’article). Nous nous contenterons d’en recommander chaudement la visite en essayant de comprendre ce qui caractérise une exposition…

To access this content, you must subscribe to The Art Tribune. The advantages and conditions of this subscription, which will also allow you to support The Art Tribune, are described on the subscription page. If you would like to test the subscription, you can subscribe for one month (at €8) and if you don’t like it, you can send us an e-mail asking us to unsubscribe you (at least ten days before the next direct debit).

If you are already a subscriber, sign in using this form.

Your comments

In order to be able to discuss articles and read the contributions of other subscribers, you must subscribe to The Art Tribune. The advantages and conditions of this subscription, which will also allow you to support The Art Tribune, are described on the subscription page.

If you are already a subscriber, sign in.