Subscriber content

Quatre Corot pour la National Gallery

15/12/14 - Acquisition - Londres, National Gallery - Il a fallu moins d’une semaine à Camille Corot pour peindre quatre panneaux représentant les différentes heures du jour. Il réalisa l’ensemble pour son ami Gabriel Decamps chez qui il séjournait, à Fontainebleau. Celui-ci le supplia de ne pas travailler trop vite, et lorsque Corot eut terminé, Decamps contempla ces œuvres avec une admiration teintée de mélancolie : «je ne voudrais d’autres vertus que la vôtre : la sincérité».


1. Jean-Baptiste-Camille Corot (1796-1875)
Les Quatre Heures du jour : le matin, vers 1858
Huile sur bois - 142,2 x 72,3 cm
Londres, National Gallery
Photo : National Gallery
See the image in its page
2. Jean-Baptiste-Camille Corot (1796-1875)
Les Quatre Heures du jour : midi,…

To access this content, you must subscribe to The Art Tribune. The advantages and conditions of this subscription, which will also allow you to support The Art Tribune, are described on the subscription page. If you would like to test the subscription, you can subscribe for one month (at €8) and if you don’t like it, you can send us an e-mail asking us to unsubscribe you (at least ten days before the next direct debit).

If you are already a subscriber, sign in using this form.

Your comments

In order to be able to discuss articles and read the contributions of other subscribers, you must subscribe to The Art Tribune. The advantages and conditions of this subscription, which will also allow you to support The Art Tribune, are described on the subscription page.

If you are already a subscriber, sign in.