The Burlington Magazine - Sommaire du n° de janvier 2012

Venice

Editorial

Leonardo

Article

Ewa Manikowska, The rediscovery of Bernardo Bellotto’s inventory

Jonathan Yarker, The last Resident : Richard Worsley and his collection of Venetian paintings

Xavier F. Salomon, The restoration of Veronese’s ceiling in S. Sebastiano, Venice

Bozena Anna Kowalczyk, Bellotto and Zanetti in Florence

Irina Artemieva, New light on Titian’s ‘Flight into Egypt’ in the Hermitage

Antonio Mazzotta, A ‘gentiluomo da Ca’ Barbarigo’ by Titian in the National Gallery, London

Book Review

Wolfgang Wolters, Woodcarving and Woodcarvers in Venice, 1350–1550

Frank Zöllner, Die religiösen Gemälde Sandro Botti­cellis. Malerei als ‘pia philosophia’

Louisa Chevalier Matthew, Lorenzo Lotto

Francesca Cappelletti, Caravaggio a Roma. Una vita dal vero

Bernard Aikema, Die Würzburger ‘Tiepolo-Skizzen­bücher’. Die Zeichnungsalben WS 134, 135 und 136 im Martin-von-Wagner-Museum der Universität Würzburg

Giles Waterfield, Display Art History : The Düsseldorf Gallery and its Catalogue

Malcolm Gee, La peinture française en Allemagne 1815–1870

Lynne Cooke, Yohji Yamamoto

Publications Received

Exhibition Review

Neville Rowley, Fra Angelico. Paris

Mark Evans, Raphael and Grünewald. Dresden

Glyn Davies, Gold from the Visconti to the Sforza. Milan

Philip Rylands, Italian Symbolism. Padua

Fabrizio Nevola, Bankers and art. Florence

Caroline Campbell, Filippino Lippi and Botticelli. Rome

Gregory Rubinstein, Rembrandt drawings. Greenwich CT

David Carrier, Indian painters, 1100–1900. Zürich and New York

Sarah Whitfield, Degas and the ballet. London

Anne Blood, Russian architecture. Barcelona, Madrid and London

Patrizia Cavazzini, Claude Lorrain. Oxford and Frankfurt

Tim Barringer, Ford Madox Brown. Manchester and Ghent

Calendar

Notes on Contributors

Supplement

Acquisitions at the Peggy Guggenheim Collection, Venice.

Vos commentaires

Afin de pouvoir débattre des article et lire les contributions des autres abonnés, vous devez vous abonner à La Tribune de l’Art. Les avantages et les conditions de cet abonnement, qui vous permettra par ailleurs de soutenir La Tribune de l’Art, sont décrits sur la page d’abonnement.

Si vous êtes déjà abonné, connectez-vous.