The Burlington Magazine - Sommaire du n° de février 2014

Editorial

Chris Michaelides, Brussels : ends and new beginnings

Articles

Jeanne Nuechterlein, German Renaissance art through the eyes of the National Gallery

Stijn Alsteens, A note on the young Van Dyck

Martin Bijl and Wouter Kloek, A painting re-attributed to Aelbert Cuyp : connoisseurship and technical research

Christian Tico Seifert, Pieter Lastman’s ‘The Good Samaritan’ rediscovered

Quentin Buvelot and Blaise Ducos, A rediscovered portrait by Frans Hals

Marjorie Trusted, Maria Faydherbe : a seventeenth-century sculptor in Mechelen

New documents for Matthias Stom in Naples

Books

Stephan Kemperdick, German Paintings in the Metropolitan Museum of Art, 1350–1600, M.W. Ainsworth and J.P. Waterman

Tilman Falk, Dürer and Beyond. Central European Drawings in The Metropolitan Museum of Art, 1400–1700, S. Alsteens and F. Spira

Armin Kunz, Dürer. Das ferne Genie, T. Schauerte

Nenagh Hathaway, Opening Doors. The Early Nether­landish Triptych Reinterpreted, L.F. Jacobs

Walter S. Gibson, Landscape and Religion from Van Eyck to Rembrandt, B. Bakker

Eddy Schavemaker, Pieter Saenredam in Den Bosch, J. de Hond and P. Huys Janssen

Albert Godycki, The Signature Style of Frans Hals : Painting, Subjectivity, and the Market in Early Modernity, C.D.M. Atkins

Hans Vlieghe, Johann Boeckhorst. Gemälde und Zeichnungen, M. Galen

Chris Miele, Men from the Ministry. How Britain Saved Its Heritage, S. Thurley

Christina Lodder, Koretsky : The Soviet Poster : 1930–1984, E. Wolf

Exhibitions

Karen Hearn, Elizabeth I and Her People

Dora Thornton, The Cheapside Hoard

David Scrase, Castiglione

Wendy Baron, Whistler and the Thames

Merlin James, Daumier

Fanny Singer, Pop art

Elizabeth Goldring, The West Country in the Tudor age

Martin Sonnabend, Stefano della Bella’s drawings

Gerrit Walczak, Anton Graff

David Anfam, Before the Horizon

Zahira Veliz, Velázquez’s late portraiture

Bozena Anna Kowalczyk, Art and music in Venice

Vos commentaires

Afin de pouvoir débattre des article et lire les contributions des autres abonnés, vous devez vous abonner à La Tribune de l’Art. Les avantages et les conditions de cet abonnement, qui vous permettra par ailleurs de soutenir La Tribune de l’Art, sont décrits sur la page d’abonnement.

Si vous êtes déjà abonné, connectez-vous.