The Burlington Magazine - n° 1444 vol CLXV - July 2023

Italian art

Editorial

At Tate Britain

Articles

Giulio Dalvit, Castiglione Olona : a new chronology for the frescos of the Collegiata

Lisa Monnas, A tale of two velvets in works by Jaume Huguet and Piero della Francesca

Machtelt Brüggen Israëls, A sartorial portrait of Ottaviano Ubaldini della Carda by Piero della Francesca

Andrea Gianluca Donati, Painting on stone in Rome in the sixteenth century

Mary Vaccaro, Discoveries in the parma baptismal registers : ii Michelangelo Anselmi and Francesco Maria Rondani

Alexander Röstel, Donatello in Florence, Berlin and London

Joseph Connors, Urban VIII and the Barberini

Exhibitions

Susan Jones, Hugo van der Goes : Between Bliss and Pain

David Hemsoll, Raffaello : Nato Architetto

Ketty Gottardo, Antoine Caron (1521–1599) : Le théâtre de l’histoire

Julian Treuherz, The Rossettis

Kimberly A. Jones, Pastels : From Millet to Redon

Simon Grant, Charmion von Wiegand

Catherine Croft, Norman Foster

Ewan Harrison, The Farrell Centre, Newcastle upon Tyne

Books

Romuald Kaczmarek et Agnieszka Patała, Imago, imagines : Výtvarné dílo a proměny jeho funkcí v českých zemích od 10. do první třetiny 16. století

Wolfram Koeppe, Art and Curiosity Cabinets of the Late Renaissance : A Contribution to the History of Collecting

Larry Silver, Jan van Eyck’s ‘Crucifixion’ and ‘Last Judgment’ : Solving a Conundrum

Jennifer Montagu, Disegni, argenti e argentieri dall’Archivio Barberini (Studi e Testi, 542–543)

Marije Osnabrugge, In Italien Karriere machen : Der flämische Maler Michele Desubleo zwischen Rom, Bologna und Venedig (ca.1624–1664)

Cornelia Homburg, Jo van Gogh-Bonger : The Woman Who Made Vincent Famous

Jonathan Ribner, Radical Picasso : The Use Value of Genius

David Harrison, Medieval Bridges of Southern England : 100 bridges, 1000 years

Charles Avery, Bernini, der Papst und der Tod

Gianluca Forgione, Federico Zeri, Roberto Longhi : Lettere (1946–1965)

Timo Strauch, Giuliano da Sangallo and the Ruins of Rome

Vos commentaires

Afin de pouvoir débattre des article et lire les contributions des autres abonnés, vous devez vous abonner à La Tribune de l’Art. Les avantages et les conditions de cet abonnement, qui vous permettra par ailleurs de soutenir La Tribune de l’Art, sont décrits sur la page d’abonnement.

Si vous êtes déjà abonné, connectez-vous.