The Burlington Magazine - n° 1359 vol CLVIII - juin 2016

Editorial

The promise of Tate Modern

Articles

Miguel Falomir,Paul Joannides, Titian’s ‘Danaë’ : the debate continues

Charles Hope, A response to Joannides and Falomir

Keith Sciberras, Caravaggio ‘Obbediente’

Michèle Hannoosh, Horace Vernet’s ‘Orient’ : photography and the Eastern Mediterranean in 1839, part II : the daguerreotypes and their texts

Augustin de Butler, Renoir, Matisse and the colour black

Zahira Veliz,Ángel Aterido, The Art of Conservation V : Caring for the King’s pictures : artists and restorers in the Spanish royal collection, 1576–1814

Philip Ward-Jackson, Obituary : Anita Brookner (1928–2016)

Books

John Whitehead, Decorative Furnishings and Objets d’Art in the Louvre, from Louis XIV to Marie-Antoinette, ed. by J. Durand

Richard Green, The People’s Galleries : Art Museums and Exhibitions in Britain, 1800–1914, by G. Waterfield

Robert Dunning, The Buildings of England. Somerset : South and West, by J. Orbach and N.Pevsner

Timothy Schroder, A Rothschild Renaissance : Treasures from the Waddesdon Bequest, by D. Thornton

Stephen Wildman, Arts and Crafts Stained Glass, by P. Cormack

Catherine Craft, Kurt Schwitters : Space, Image, Exile, by M.R. Luke

Exhibitions

Richard Wolfe, Krishna in the garden of Assam. London

Natalia Murray, Russia and the arts. London

Tom Nichols, Giorgione. London

Paul Strand ; international photographers in Britain ; Fox Talbot. Philadelphia, Winterthur, Madrid and London

Alexander Röstel, Sandro Botticelli. Berlin and London

Tanya Harrod, Ceramix. Maastricht, Paris and Sèvres

Antonio Mazzotta, Maniera. Frankfurt am Main

Chris Michaelides, Symbolism. Milan

Xavier F. Salomon, Aldus Manutius. Venice

Carl Brandon Strehlke, After Piero. Forli

Pierre Rosenberg, Georges de La Tour. Madrid

Sharon Hecker, Marisa and Mario Merz. Rome

Louisa Elderton, Magali Reus ; Michael Dean ; Das Institut ; Franciszka and Stefan Themerson. Turin and London

Vos commentaires

Afin de pouvoir débattre des article et lire les contributions des autres abonnés, vous devez vous abonner à La Tribune de l’Art. Les avantages et les conditions de cet abonnement, qui vous permettra par ailleurs de soutenir La Tribune de l’Art, sont décrits sur la page d’abonnement.

Si vous êtes déjà abonné, connectez-vous.