The Burlington Magazine - N°1340 - Novembre 2014 Contenu abonnés


Articles

"To God alone the honour and glory" : further notes on the patronage of Pietro Lombardo’s choir screen in the Frari, Venice, by Allison Sherman

Luca Cambiaso the sculptor : a "Bacchus" in the Bargello, by Raffaela Fontanarossa

The unveiling of Mochi’s "Veronica", by Louise Rice

Two German sculptors who transformed the arts of colonial Chile : Johannes Bitterich and Jacob Kelner, by Gauvin Alexander Bailey, Fernando Guzmán

Drawing in exile : Jean-Baptiste Carpeaux and the Elgin Marbles, by Rachel Sloan

"Now the void" : reconsidering Giacometti’s "Hands holding the void : invisible object", by John Finlay

Livres

Medieval Ivory Carvings, 1200–1550, P. Williamson and G. Davies, by Sarah M. Guérin

The Gothic Screen : Space, Sculpture and Community in the Cathedrals of…

Pour avoir accès à ce contenu, vous devez vous abonner à La Tribune de l’Art. Les avantages et les conditions de cet abonnement, qui vous permettra par ailleurs de soutenir La Tribune de l’Art, sont décrits sur la page d’abonnement.

Si vous êtes déjà abonné, connectez-vous à l’aide de ce formulaire :





imprimer Imprimer cet article

Article précédent dans Revues : Les Cahiers d’Histoire de l’Art (Sommaire n° 12, 2014)

Article suivant dans Revues : Print Quarterly - Volume XXXI - Number 4 - December 2014