The Burlington Magazine - n° 1451 vol CLXVI - February 2024

Sweden in London : the 1924 Royal Academy exhibition

Editorial

The end of reproduction fees ?

Articles

Eric Bianchi, Sheila Barker, ‘Upon his visit to see my paintings’ : sonnets by Artemisia Gentileschi and Pietro della Valle

Alison Manges Nogueira, Concealing Portraits in Renaissance Venice : Jacometto’s Painted Box

Justin Davies, Early Copies on Panel after Anthony Van Dyck : New Findings

Maryanne Stevens, Tailored to a conservative taste ? The Swedish exhibition at the Royal Academy, 1924

Holbein in exhibitions in Frankfurt and London

Stephen Bann, Reviving Delaroche

Exhibitions

Reinier Baarsen, José Canops : Möbel von Welt für Karl III. von Spanien 1759–1788 Möbel à la Roentgen : Inspirationen aus der Neuwieder Manufaktur

Charles Barber, Africa & Byzantium

Armin Kunz, Art of Enterprise : Israhel van Meckenem’s fifteenth-century print workshop

Scott Nethersole, Botticelli Drawings

Georgios E. Markou, El Greco : Un Pittore Nel Labirinto

Christopher Baker, Colour Revolution : Victorian Art, Fashion and Design

Jane Becker, Camille Claudel

Elizabeth Cowling, Picasso in Fontainebleau

Sarah Bolwell, Making New Worlds : Li Yuanchia & Friends

Murdo Macdonald, The Scottish Galleries

Books

Mark Evans, A History of Arcadia in Art and Literature

Liz James, The Mosaics of Roger II in Sicily : Visualising sacred authority

Jitske Jasperse, White : The History of a Color Les couleurs au Moyen Âge : Dictionnaire encyclopédique

Hans Burgkmair : Die Zeichnungen

Saida Bondini, The Lives of Francesco Francia and Lorenzo Costa (Carlo Cesare Malvasia’s ‘Felsina Pittrice’ : Lives of the Bolognese Painters, 2.1)

Rosemary Crill, The Art of Cloth in Mughal India

Catherine Phillips, Women Artists in the Reign of Catherine the Great

Philip Ward-Jackson, Canova e gli inglesi

Tessa Wild, Elizabeth Siddal : Her Story

Natalie Rudd, Escala : Escultura 1945–2000

Vos commentaires

Afin de pouvoir débattre des article et lire les contributions des autres abonnés, vous devez vous abonner à La Tribune de l’Art. Les avantages et les conditions de cet abonnement, qui vous permettra par ailleurs de soutenir La Tribune de l’Art, sont décrits sur la page d’abonnement.

Si vous êtes déjà abonné, connectez-vous.