The Burlington Magazine - Sommaire du n° de septembre 2013

Editorial

James Lawrence, Confronting the present : museums in Los Angeles

Articles

Elizabeth Cowling, What the wallpapers say : Picasso’s papiers collés of 1912–14

Sarah Whitfield, Unpublished letters from René Magritte to Pierre Flouquet : 1920–21

Sam Rose, The visual arts in the BBC’s ‘The Listener’, 1929–39

Rebecca Daniels, Henri Matisse’s stained-glass window ‘La Rosace’ (1954)

Timothy Bond, A reconsideration of Roger Hilton’s ‘September 1963 (Figure and bird)’

Books

Giles Waterfield, The First Modern Museums of Art

Hans Rooseboom, Painting and Photography, 1839–1914

Richard Thomson, Félix Vallotton. Critique d’art

Marc Simpson, John Singer Sargent : Figures and Landscapes, 1900–1907. Complete Paintings, Volume VII

Elizabeth Clegg, Österreich und die Biennale Venedig 1895–2013 / Austria and the Venice Biennale 1895–2013

Mark Stocker, 240 : Two Hundred and Forty Years of New Zealand Painting

Shulamith Behr, Netzwerke des Exils. Künstlerische Verflechtungen, Austausch und Patronage nach 1933

Roger Cardinal, Writing Art. French Literary Responses to the Work of Alberto Giacometti

Roger Cardinal, Alberto Giacometti. A Biography of his Work

Bradford R. Collins, An Audience of Artists : Dada, Neo-Dada, and the Emergence of Abstract Expressionism

John-Paul Stonard, Gerhard Richter Catalogue Raisonné, Volume 1 : Nos.1–198, 1962–1968

James Cahill, Scott Burton. Collected Writings on Art and Performance 1965–1975

James Cahill, Michael Peppiatt. Interviews with Artists 1966–2012

Exhibitions

Richard Green, The Discovery of Paris. London

Merlin James, L.S. Lowry. London

James Boaden, Outsider art. London

Philip McEvansoneya, Frank Holl. Compton

Toby Treves, William Scott

Gregory Martin, L’Europe de Rubens. Lens

Melanie Vandenbrouck, Félicie de Fauveau. Les Lucs-sur-Boulogne and Paris

David Bindman, German art at the Louvre. Paris

Anne Blood, Venice Biennale 2013

Sarah Whitfield, Edgar Degas. Copenhagen

Vos commentaires

Afin de pouvoir débattre des article et lire les contributions des autres abonnés, vous devez vous abonner à La Tribune de l’Art. Les avantages et les conditions de cet abonnement, qui vous permettra par ailleurs de soutenir La Tribune de l’Art, sont décrits sur la page d’abonnement.

Si vous êtes déjà abonné, connectez-vous.