The Burlington Magazine - Sommaire du n° de novembre 2013

Editorial

Boulders to Baselitz : sculpture in London

Articles

Peter Scott Brown, Authenticity : interpreting damage and restoration in Medieval sculpture

Rachel King, Rethinking ‘the oldest surviving amber in the West’

Volker Krahn, Bandinelli’s modello for the ‘Neptune’ in Piazza della Signoria, Florence

Carla Mazzarelli, New documents for Algardi’s Alamandini ‘Crucifix’, ‘a beautiful and famous thing’

Alessandra Guerrini, A diplomatic tour of 1855 : Queen Victoria, King Victor Emmanuel II and Carlo Marochetti

Books

Alexandra Gajewski, Architecture et Sculpture Gothiques : Renouvellement des Méthodes et des Regards, S.D. Daussy and A. Timbert, eds.

Cecily Hennessy, Chypre entre Byzance et l’Occident IVe–XVIe siècle, J. Durand and D. Giovannoni, eds.

Jonathan Yarker, Speaking Ruins : Piranesi, Architects, and Antiquity in Eighteenth-Century Rome, J.A. Pinto

Mark Stocker, Genteel Mavericks : Professional Women Sculptors in Victorian Britain, S. Hunter Hurtado

Francesca Herrick, Imperial Gothic. Religious Architecture and High Anglican Culture in the British Empire, c.1840–1870, G.A. Bremner

Joseph Sharples, Public Sculpture of Cheshire and Merseyside (excluding Liverpool), E. Morris and E. Roberts

Mark Stocker, Making Melbourne’s Monuments : The Sculpture of Paul Montford, Catherine Moriarty

Christina Lodder, The Stalin Cult : A Study in the Alchemy of Power, Jan Plamper

Roger Cardinal, Paul Nash. Landscape and the Life of Objects, Andrew Causey

Nicholas Watkins, Elisabeth Frink. Catalogue Raisonné of Sculpture 1947–93. A.Ratuszniak, ed.

David Whitehead, The Buildings of England : Herefordshire, A. Brooks and N. Pevsner

Exhibition Review

Frank Salmon, The Topham Collection

Melissa Hamnett, The Age of Innocence

Richard Green, George Howard

Melissa Yuen, Mattia Preti

Karsten Schubert, When Attitudes Become Form

Philippe Malgouyres, Baroque ivory

Satish Padiyar, Canova

Sarah Whitfield, Ellsworth Kelly

Calendar

Notes on contributors

Vos commentaires

Afin de pouvoir débattre des article et lire les contributions des autres abonnés, vous devez vous abonner à La Tribune de l’Art. Les avantages et les conditions de cet abonnement, qui vous permettra par ailleurs de soutenir La Tribune de l’Art, sont décrits sur la page d’abonnement.

Si vous êtes déjà abonné, connectez-vous.