The Burlington Magazine - Sommaire du n° de mars 2012

Editorial

Reader Survey 2012

Articles

Christina M. Anderson, Daniel Nijs’s cabinet and its sale to Lord Arundel in 1636

Christopher Rowell, François Lemoyne’s ‘Annunciation’ (1727) rediscovered at Winchester College

Floriana Conte, Salvator Rosa’s ‘Marius meditating among the ruins of Carthage’ rediscovered

Richard Calvocoressi, Douglas Cooper and his catalogue of the Courtauld collection

Catherine Craft, In need of repair : the early exhibition history of Robert Rauschenberg’s Combines

Timothy Bond, Roger Hilton’s second largest painting

Book Review

Robin Cormack, Herculaneum Past and Present

Jean Michel Massing, Figures of Speech : Picturing Proverbs in Renaissance Netherlands

Charles Robertson, Michelangelo Sculptor

Charles Robertson, Michelangelo Der Bildhauer

Kristen Lippincott, Anachronic Renaissance

Roísín Kennedy, The Story of Irish Museums 1790–2000. Culture, Identity and Education

Patrick Elliott, Französische Medaillenkunst 1870–1940 / French Medallic Art 1870–1940 / L’Art de la Médaille en France 1870–1940

Kristel Smentek, Un cabinet particulier : les estampes de la Collection Frits Lugt

Karsten Schubert, Heinz Berggruen : Leben und Legende

Publications Received

Exhibition Review

Martin Postle, John Martin

James Cahill, New German art

Anne Blood, London exhibitions (Anselm Kiefer, Sean Scully, Lygia Pape, Paul McCarthy, Donald Judd)

Maria Howard, British scultpure in the 1960s and 1970s

Melanie Vandenbrouck-Przybylski, David d’Angers

Elizabeth Alice Honig, Celebrating in the Golden Age

Till-Holger Borchert, Medieval art in Cologne

Bernard Aikema, Lorenzo Lotto

Richard E. Spear, Caravaggio and Rome

Chris Michaelides, Delacroix

Robert B. Simon, Perino del Vaga

Daniel R. Quiles, Conceptual art and the photograph, 1964–1977

Calendar

Notes on Contributors

Obituaries

Carmen C. Bambach and Julian Gardner, Creighton E. Gilbert (1924–2011)

Jennifer Montagu, Jacques Thuillier (1928–2011)

Vos commentaires

Afin de pouvoir débattre des article et lire les contributions des autres abonnés, vous devez vous abonner à La Tribune de l’Art. Les avantages et les conditions de cet abonnement, qui vous permettra par ailleurs de soutenir La Tribune de l’Art, sont décrits sur la page d’abonnement.

Si vous êtes déjà abonné, connectez-vous.