The Burlington Magazine - Sommaire du n° de mai 2012

  • Editorial

The future of Tate Britain

Articles

Richard Green, Paul Sandby’s young pupil identified

David Stacey, Cotman’s aqueduct

Andrew Wilton, Post tenebras lux : J.M.W. Turner, James Wyatt and the importance of stained glass

Christiana Payne, A mild, a grateful, an unearthly lustre’ : Samuel Palmer and the moon

Susan Owens, “Ecorché”drawings by Edwin Landseer

Alice Eden, Robert Anning Bell in Liverpool, 1895–99 : the Arts and Crafts movement and the creation of a civic culture

Book Review

Julian Luxford, Canterbury Cathedral Priory in the Age of Becket

Desmond Shawe-Taylor, Johan Zoffany

Timothy Wilcox, Mysterious Wisdom. The Life and Work of Samuel Palmer

Olivier Meslay, Richard Dadd : The Artist and the Asylum

Julian Treuherz, The Correspondence of Dante Gabriel Rossetti. The Last Decade 1873–1882

J. B. Bullen, The Last Pre-Raphaelite : Edward Burne-Jones and the Victorian Imagination

James Fox, Above the Battlefield : Modernism and the Peace Movement in Britain, 1900–1918

Lee Hallman, William Nicholson : Catalogue Raisonné of the Oil Paintings

Alex Kidd, The Lion and the Unicorn : Symbolic Architecture for the Festival of Britain, 1951

Exhibition Review

Sarah Whitfield, Picasso and Modern British Art

Jeremy Lewison, Mondrian and Nicholson

George Major, Serial Publications ; Jeremy Deller

James Beechey, Ironside ; Sutherland ; Vaughan

Frances Spalding, John Cecil Stephenson

John-Paul Stonard, Georg Baselitz

Jörg Zutter, Pierre Bonnard

Anne Blood, Claes Oldenburg

Paul Holberton, Titian and landscape

Peta Motture, Antico

Martha Lucy, Renoir’s large-scale paintings

Christopher Brown, Rembrandt and the face of Jesus

James Lawrence, Clyfford Still

Calendar

Notes on Contributors

Vos commentaires

Afin de pouvoir débattre des article et lire les contributions des autres abonnés, vous devez vous abonner à La Tribune de l’Art. Les avantages et les conditions de cet abonnement, qui vous permettra par ailleurs de soutenir La Tribune de l’Art, sont décrits sur la page d’abonnement.

Si vous êtes déjà abonné, connectez-vous.