The Burlington Magazine - Sommaire du n° d’ août 2012

Editorial

The London scene

Articles

Mark Evans, Nicola Costras, Rachel Turnbull et Lara Wilson, The triptych of the Apocalypse by Master Bertram

Roberto Santamaria, The provenance of Antonello da Messina’s ‘Portrait of a man in a red cap’ in the National Gallery

Elizabeth Goldring, A portrait of Sir Philip Sidney by Veronese at Leicester House, London

John Christian, Burne-Jones’s ‘Tristram and Iseult’ rediscovered

Nancy H. Yeide, The spirit of France : the 1940–46 exhibition of French art in the United States

Elizabeth Clegg, Klimt 2012 : the 150th anniversary exhibitions in Vienna

Book Review

Hugo Chapman, Italian Drawings at The Fitzwilliam Museum, Cambridge

Guido Rebecchini, Andrea Mantegna. Impronta del genio. Convegno internazionale di studi. Padova, Verona, Mantova 8, 9, 10 novembre 2006

Jan de Jong, Römische Grabmäler der Hochrenaissance. Typologie – Ikonographie – Stil

Xavier F. Salomon, La Cena in casa di Levi di Paolo Veronese. Il processo riaperto

Neil Jeffares, Robert Nanteuil (ca. 1623–1678)

Julian Treuherz, Rossetti : Painter and Poet

Giles Waterfield, The Manchester Art Treasures Exhibition of 1857 : Entrepreneurs, Connoisseurs and the Public

Alastair Grieve, The New Painting of the 1860s. Between the Pre-Raphaelites and the Aesthetic Movement

Exhibition Review

Anne Blood, dOCUMENTA 13. Kassel

Leonée Ormond, The Sistine Madonna. Dresden

Robert Suckale, The early Dürer. Nuremberg

Carl Brandon Strehlke, Catalan Gothic. Barcelona

James Lawrence, Cai Guo-Qiang. Los Angeles

Angela Dunstan, Australian Symbolism. Sydney

Paul Hills, Titian’s ‘Flight into Egypt’. London

James Cahill, Fiona Rae. Leeds

Anne Blood and James Cahill, Gary Hume. Wolverhampton, Hastings and Aberdeen

Catherine Yvard, Tours 1500. Tours

Letter

Diana Gisolfi, Veronese’s skies in S. Sebastiano

Obituary

Christopher Green , John Golding (1929–2012)

Calendar

Notes on Contributors

Vos commentaires

Afin de pouvoir débattre des article et lire les contributions des autres abonnés, vous devez vous abonner à La Tribune de l’Art. Les avantages et les conditions de cet abonnement, qui vous permettra par ailleurs de soutenir La Tribune de l’Art, sont décrits sur la page d’abonnement.

Si vous êtes déjà abonné, connectez-vous.