Print Quarterly Volume XXXIX - numéro 1 - Mars 2022

Contents

Karen L. Bowen and Dirk Imhof, The Rise and Fall of Charles de Mallery

Antony Griffiths, The Publication of Caricatures in Paris in 1814 and 1815, Part I : The Established Printsellers, Genty and Martinet

Kenneth John Myers, Do What Mr Whistler Wants : How His Prints Should Be Framed, Part I : 1859–83

Notes

Mark McDonald, Engineering Late Sixteenth-Century Rome

Caroline Duroselle-Melish, Christophe Plantin (c. 1520–89) and his Press

Mark McDonald, Representing from Life in Seventeenth-Century Italy

Mark McDonald, Grotesque Heads in the Mariano Moret Collection

Antony Griffiths, The Altzenbachs of Cologne : Seventeenth-Century Publishers of Popular Prints

Mark McDonald, Ceán Bermúdez’s Discurso

Diana Greenwald, The World’s First Economic Bubble

Ann V. Gunn, Illustrated Travels in Scotland

Marcia Reed, Food and Empire in Eighteenth-Century Britain

Nigel Tattersfield, The Wood-Engravings and Woodblocks of Thomas Bewick

Celina Fox, Ignacy Łopieński (1865–1941) and the Printmaking Revival in Poland

Waldemar Deluga, Graphic Art from Vilnius

Catalogue and Book Reviews

Matthias Wivel, Pietro Aretino (1492–1556)

Janis A. Thomlinson, Goya’s Graphic Imagination

Jamie Gabbarelli, Prints and Poetry by Munio Makuuchi

Paul Coldwell, Jim Dine

Vos commentaires

Afin de pouvoir débattre des article et lire les contributions des autres abonnés, vous devez vous abonner à La Tribune de l’Art. Les avantages et les conditions de cet abonnement, qui vous permettra par ailleurs de soutenir La Tribune de l’Art, sont décrits sur la page d’abonnement.

Si vous êtes déjà abonné, connectez-vous.