Print Quarterly - Volume XXXIII - Number 1 - March 2016 Contenu abonnés


Contents

Jean Michel Massing, The Origin of the Iconography of Cannibalism in the Early Modern Period

John Gash, Bartolomeo Manfredi’s St John the Baptist and its Mezzotint

Paul Laidler, Revisiting Richard Hamilton’s Typo/Topography of Marcel Duchamp’s Large Glass

Shorter Notices

Martin Hopkinson, Prints at the Allied Artists’ Association, 1907–21

Hilary Chapman, Yoshijiro Urushibara and Frank Brangwyn : A Question of Size

Notes

Peter Parshall, Albrecht Dürer’s Melencolia

Thomas Ketelsen, Seventeenth-Century Netherlandish Prints in Hamburg Collections

Henri Zerner, L’Art et Le Modèle in Renaissance Lorraine

Emma Gagnon, The Digitization of Prints in The Royal Collection, Windsor

Mark McDonald, An Overlooked Print after Alonso Cano

Aloisio Antinori, Architectural Models…

Pour avoir accès à ce contenu, vous devez vous abonner à La Tribune de l’Art. Les avantages et les conditions de cet abonnement, qui vous permettra par ailleurs de soutenir La Tribune de l’Art, sont décrits sur la page d’abonnement.

Si vous êtes déjà abonné, connectez-vous à l’aide de ce formulaire :





imprimer Imprimer cet article

Article précédent dans Revues : Revista de História da Arte e Arqueologia - Sommaire du numéro 18 (juillet/décembre 2012)

Article suivant dans Revues : Revue des Amis du Musée-Promenade de Marly le Roi - Louveciennes - Sommaire du n° 10 (2016)