Print Quarterly - Volume XXXII - N°1 - Mars 2015

Voir l´image dans sa page

Contents

Ada Palka, Jan Ziarnko’s Anamorphic Print A Pair of Lovers Embracing

Martin Hopkinson, ’Enlightening the Ignorant’ : the Early Years of the International Society

Shorter Notices

Paul Joannides, An Engraving by Giulio Bonasone after a Drawing by Giulio Romano

Christiane Wiebel, Prince Albert’s Reprint of Agostino Veneziano’s The Witch’s Procession

Notes

Chris Williams, Renaissance Architecture

Jean-Michel Massing, Sea Monsters

John E. Moore, City Views

Charis Williams, Fencing Manuals

Madeleine Brook, The Palatine Wedding of 1613

Berthold Kress, Genealogical Books

Ann Diels, Jordaens

John Hawley, Cornelis Visscher and Constantijn Huygens’s Koren-Bloemen

Antony Griffiths, Constantijn Huygens

Bruce Wambheim, The Financial Crash of 1720

Charlotte Lepetoukha, Reproducing Drawings : Caylus and the Recuil of Prints

Helen Cobby, Fashion in Print

Todd Longstaffe-Gowan, The Loudons and the Gardening Press

Christine Guth, Japanese Woodblock Printed Books

Jürgen Döring, Marie-Cécile Goldsmid

Jean-Michel Massing, Charlotte Reihlen and the Broad and Narrow Way

Tanya Szrajber, Daumier, Masareel and Millet in the Pagine d’Arte Series

Achim Moeller, Feininger

Irena Zdanowicz, Jessie Traill

Martin Hopkinson, Alberto Magnelli

Roberta Cremoncini, Serge Brignoni

Caitlin Collinson, The Boyers’ Anodized Aluminium Plates

Martin Hopkinson, Stamperia d’Arte Albicocco

David Landau, The London Original Print Fair at Thirty

Clive Philpott, Richard Long

Catalogue and Book Reviews

Susan Dackerman, Images of Islam

Rhoda Eitel-Porter, Federico Barocci

Ilaria Andreoli, Illustrated Sacred Books in Italy, 1550–1700

Martin Royalton Kisch, The New Hollstein Rembrandt

Ralph Hyde, London Maps and Maps Magnificent

Antony Griffiths, The Dissemination of Popular Prints

Amanda Laihikainen, Romanticism and Graphic Satire

Paul Coldwell, Richard Hamilton

Roni Feinstein, Ellsworth Kelly

Vos commentaires

Afin de pouvoir débattre des article et lire les contributions des autres abonnés, vous devez vous abonner à La Tribune de l’Art. Les avantages et les conditions de cet abonnement, qui vous permettra par ailleurs de soutenir La Tribune de l’Art, sont décrits sur la page d’abonnement.

Si vous êtes déjà abonné, connectez-vous.